آموزش حرفه ای موتورسواری و رانندگی خودرو

گزارش مسابقه دو دیفرانسیل
نویسنده : - ساعت ۱٢:٤٤ ‎ق.ظ روز شنبه ۱٤ بهمن ،۱۳٩۱
 

پیست مسابقه در دل کوه های جاده زیبای چالوس ودر یک دره توسط سلیم سرپولکی طراحی شده بود.پیست مسیری بسیار تکنیکی داشت و کلید طلایی ثبت بهترین تایم در این پیست مهارت راننده و قدرت موتور بود.

 

طول مسیر به نسبت مسابقات گذشته بیشتر بود و به حدود 1700 متر میرسید41شرکت کننده در این مرحله از استانهای تهران,مازندران,چهارمحال و بختیاری(شهر کرد),کردستان,سیستان و بلوچستان(زاهدان)کرمانشاه و خراسان آمده بودند تا پنجه در پنجه هم بیندازند.

 

ساعت 9:30 روز جمعه را نشان می داد و در همین لحظه پرویز گیلاسی اولین کسی بود که در کلاس چهار سیلندر کاربراتور به مصاف پیست رفت. گیلاسی با تجربه عمل کرد .

 

 

 


در این کلاس با حضور منصور کریمی و جلال پور ابراهیم که هر دو بسیار با تجربه هستند و همچنین جوانانی پر انرزی رقابت بسیار سخت و داغ شده بود.منصور کریمی و جلال پور ابراهیم نیز مثل گیلاسی از تجربه خود استفاده کردند و به خط پایان رسیدند.

 

پوریا حسین به دلیل نفوذ آب به سیستم برق جیپش کمی دچار مشکل شد و اصطلاحا موتور جیپش سه کار می کرد اما با این حال با تلاش فرادان به خط پایان رسید.حسن اکبر نژاد در شیب اول که زاویه ایی تند هم داشت به علت از دست دادن گشتادر موتورش قبل از شیب گرفتار شد و بعد از چند باز تلاش ناموق از پیست خارج شد.

 

 

 

 

بعد از 4 سیلندر کاربراتور نوبت رسید به 4 سیلندر های انژکتور.کم کم باید این کلاس را کلاس هایلوکس نامید چرا که اغلب خودروهای حاظر در این کلاس تویوتا هایلوکس هستند.در میان راننده های هایلوکس سوار پرویز شهبخش و مسعود نصیری همواره رغیبانی سرسخت بودهاند. پرویز شهبخش که از بی حاشیه ترین شرکت کنندگان است مثل همیشه بسیار تکنیکی ظاهر شد و بی گمان بهترین تایم کلاسش را ثبت کرد.

 

اما مسعود نصیری با شماره 82 در یکی از پیچ های انتهایی به علت سستی مسیر کمی دچار مشکل شد و به همین دلیل نتوانست مطابق انتظار ظاهر شود.مراد بامری هم تیمی شهبخش در یکی از پییچ ها به علت سرعت زیاد واژگون شد و با برگرداندن خودرو توسط هم تیمی ها و داوران دوباره به راهش ادامه داد و به خط پایان رسید.کلاس 6 سیلندر یکی از شلوغترین کلاس ها بود.

 

در این کلاس رغابت بین جیپ ها و تویوتاهای 2 اف بود هرچند به دلیل وزن کمتر جیپ ها چابک تر بودند.مرتضی ساروقی از مدعیان غایب بود اما دیگر راننده خوش تکنیک ابن کلاس یعنی مجید میرزاخانی حضور داشت.البته میرزاخانی هم به علت نقص فنی نتوانست به خط پایان برسد اما تلاشش تحسین برانگیز بود.بابک والی هم در گودال ابتدایی مسیر گیر افتاد اما با تلاش بسیار توانست از معرکه خود را خلاص کند.در کلاس 8 سیلندر رضا خراجی نژاد اولین کسی بود که پا به میدان نهاد.جیپ او که از یک پیشرانه 350 اینچ مکعبی جی ام بهره می برد به علت 3 سرعته بودن گیربکسش کمی سنگین حرکت میکرد.ذکریا بهرام میرزایی با رنجرور سفیدرنگش در یکی از پیچ ها واژگون شد و دست چپش آسیب دید. البته در این صحنه حضور به موقع نیرو های امداد شایسته تقدیر است.محمدسیفی با بلیزرش موفق نبود و شاید این به وزن زیاد خودروی او باز می گردد.

 

سروش سرپولکی و میثم بختیاری هردو با موتورهای 300 اسبیشان عرسه را بر دیگر حریفان تنگ گرده بودند.هر چند رقابت این دو در نهایت با برتری سروش سرپولکی همراه بود اما بختیاری هم جسورانه راند.بنا به اعلام مهندس حشمت مسئول کمیته دو دیفرانسیل فدراسیون نتایج بعد از بررسی در کمیته فنی اعلام خواهد شد چرا که بعضی از شرکت کنندگان مرتکب خطا در مسیر شده اند و این خطاها در امتیاز دهی باید لحاظ شود