آموزش حرفه ای موتورسواری و رانندگی خودرو

با رعایت نکات زیر میتوان مصرف سوخت را بطور قابل ملاحظه ای کاهش داد
نویسنده : ابوذر کیانپور - ساعت ۳:٤٥ ‎ب.ظ روز شنبه ٢٧ خرداد ،۱۳٩۱
 

1-سرعت دشمن میزان مصرف سوخت است 

هر چه مقاومت دربرابرباد افزایش پیدا کندبه میزان افزایش دو برابر میزان مصرف سوخت است.به  

طور متوسط مصرف بنزین چنانچه سرعت از 96 کیلومترافزایشپیدا کند به ازاءهر8 کیلومترافزایش 

سرعت10درصد مصرف بنزین زیاد میشود. .........

 

2-باد تایرها همواره میزان باشد:  

افت فشار تایر ها به میزان 6پاندبر اینچ مربع میتواند میزان مصرف بنزین را تا5درصدافزایش دهد. 

 

3- مراقبت از موتور: 

به پیشنهادات شرکت سازنده در زمینه تعویض شمع-روغن وفیلترها توجه کنید چون یک فیلتر مسدود شده از آلودگیها باعث افزایش مصرف سوخت به میزان4 درصد میگردد 

 

4-صندوق عقب اتومبیل را عاری از اشیاء غی لازم نمایید 

با کاهش 45/5کیلو گرم وزن میزان صرفه جوئی در سوخت به 3درصد میرسد 

 

5-هوشیارانه تررانندگی کنید نه دشوار وسخت تر   

درایام زمستان هنگامی که موتور سرد است به جای اینکه در توقف کامل موتور را گرم کنیدسعی  

کنید با سرعت آهسته و بدون آنکه فشاری به اتومبیل بیاید بلافاصله بعد از روشن شدن موتور 

آهسته حرکت کرده و این کار را تا آنجا ادامه دهیدتا درجه حرارت موتور به حالت عادی برسد 

 

 6-با تخت گاز کردن باعث صرفه جوئئ در مصرف سوخت شوید 

با باز کردن کامل درچه گاز میتوانید از اتلاف ناشی از پمپ کردن جلوگیری کنید وبدین ترتیب راندمان مصرف سوخت راافزایش دهیداما دقت داشته باشید که این کاررا در دورهای پایینتر از 

2000 دور در دقیقه انجام دهید 

 

7-بیرون کردن هوای داغ درون ماشین  

در هوای داغ بعد از انجام رانندگی در یک مسیر به طول5/1 الی 2 کیلومتربا پنجره هایی که باز هستند به منظورآنکه دمای داخل اتومبیلرا به حد بیرون برسانید سپس برای اینکه به کمپرسور 

وکولر به حد اقل برسد دریچه های بیرونی رابسته تا هوا در داخل چرخش پیدا کند آنگاه سیستم ارکاندیشن را تا جاییکه میتوانید تحمل کنید افزایش دهید. 

 

 ۸-نرم و روان رانندگی کنید 

از نصب سایه بان هایی که در بازار برای قرار ددادن بر روی قسمت بالای شیشه جلو به منظور جلوگیری از برخورد حشرات به آن نصب میکند پرهیز کنید.ویا همینطوربر روی شیشه عقب وهمینطوراز نصب بالچه وبادگیرهایی که باعث افزایش میزان مقاومت در برابر باد میشود به طور جدی اجتناب کنید. 

 

9-نمایش پولداری ندهید 

در موتور اتومبیل خود بنزینی را مصرف کنید که گرید ئدرجه آن را کارخانه سازنده از نظر اکتان مشخص کرده باشد. 

 

10-بیشتر با سرعت یکنواخت حرکت کنید 

هنگامی که در مسیرهای هموار رانندگی میکنید چنانچه اتومبیل شما مجهز به سیستم کنترل سرعت میباشدحتما از آن استفاده کنید.چون کاهش وافزایش سرعت باعث افزایش مصرف سوخت میشود


 
 
عادتهای غلط در رانندگی و نگهداری خودرو
نویسنده : ابوذر کیانپور - ساعت ۳:۱٧ ‎ب.ظ روز شنبه ٢٧ خرداد ،۱۳٩۱
 

۱-نگه داشتن پدال ترمز در هنگام عبور از دست اندازها

 

۲-عدم تعویض به موقع روغن گیریبکس: 

باید به این نکته توجه داشت که واسکازین هم مانند روغن دارای عمر مفید بوده و باید به موقع تعویض شود تا کارکرد و سلامت گیر بکس بهتر شود  

۳-بالا کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن 

این کار باعث خرابی چرخ دنده های ترمز دستی و وارد آمدن فشار بیش از حد به سیم ترمز دستی میشود.  

 

۴-تعویض نکردن یکبار در میان فیلتر روغن: 

این کار باعث میشود که فیلتر نتواند کار خود را بدرستی انجام دهد  

 

۵-پایین آوردن شیشه به جای استفاده از کولر در اتوبان: 

چندی پیش یک آزمایش در مجله auto cross انگلستان انجام شد و نشان داد اگر یک کولر اتومبیل در اتوبان روی درجه یک فن روشن باشد مصرف سوختش از خودرویی که شیشه راننده آن باز باشد کمتر خواهد بود. 

 

۶-درجا گرم کردن ماشین به مدت طولانی: 

در جا کار کردن خودرو حتی برای گرم کردن موتور میتواند آسیبهای جدی به وتور ماشین وارد کند 

 

7-ریختن آب لوله کشی داخل رادیاتور و مخزن شیشه شور: 

املاح موجود در آب باعث کچ گرفتگی و آسیب رساندن به شبکه رادیاتور و لوازم شیشه شور میشود 

 

8-گرفتن ترمز و کلاچ به صورت همزمان برای نگه داشتن خودرو: 

این کار خود باعث میشود که متراژ ترمز افزایش یابد زیرا زمانی که کلاچ در گیر است از نیروی ترمزی موتور نیز استفاده میشود وزمانی که کلاچ و ترمز با هم گرفته میشود خود باعث دیر ایستادن خودرو میشود. 

 

۹-سنگین کردن بیش از حد خودرو: 

این کار میتواند مصرف سوخت را بطور چشم گیری افزایش میدهد 

 

10-خلاص نکردن دنده پشت چراق قرمز و ترافیک: 

این کار باعث وارد آمدن فشار مضاعف روی دوشاخه کلاچ وگیر بکس میشود 

 

11-استفاده از بنزین معمولی در خودروهای دارای مبدل کاتالیکی: 

بنزینهای معمولی موجود در کشور با اینکه به عنوان بدون سرب اراعه میشود اما باز هم مقدار زیادی سرب دارد که سرب موجود در آن قاتل مبدل کاتالیکی است و با توجه به اینکه بنزین سوپر کیفیت بهتری نسبت به بنزینهای معمولی دارد بهتر است از بنزین سوپر استفاده شود 

 

12-نصب باربند در مواقعی که به آننیازی نیست: 

این کار نیز باعت بالا رفتن مصرف سوخت میشود 

 

13- استفاده از نور بالا در مه: 

در شرایط مه آلود استفاده از نور بالا دید را کمتر میکند در این حالت نور باید در حالت پایین تنظیم گردد و اگر خورو مه شکن دارد باید آن را روشن کرد . در شرایط مه آلود تنها میتوانید 100 متر جلوتر را ببینید . 

 

14-تکه دادن پا روی کلاچ: 

بسیار دیده میشود که رانندگانی که حتی با دنده پنج در اتوبان حیکت میکنند پای خود را روی کلاچ تکیه میدهند که این کار باعث فشار آمدن به گیر بکس میشود.  

 

۱۵-گاز دادن قبل از روشن کردن خودروهای انژکتوری: 

این کار قبلا در خودروهای کاربراتوری برای بهتر روشن شدن خودرو انجام میشد ولی در خودروهای انژکتوری این کار تاثیری ندارد. 

 

16-خاموش نکردن خورو پس از طی شدن مسافت طولانی: 

این کار برای ماشینهای گازوئیلی است نه بنزینی . 

 

17 -گاز دادن قبل از خاموش کردن خودرو: 

این کار قبلا در خودروهای کاربراتوری برای بهتر روشن شدن خودرو انجام میشد.ولی در خودروهای انژکتوری مضر است زیرا زمانی که شما گاز میدهید و سپس سوئیچ را میبندید مقداری بنزین نسوخته باقی میماند که باعث خرابی سوزن انژکتور و بد کار کردن خودرو در هنگام استارت زدن میشود. 

 

18-روشن شدن چراق بنزین به دلیل نداشتن سوخت: 

این کار در بعضی مواقع باعث سوختن پمپ بنزین میشود زیرا رسوبات و ناخالی های تک باک وارد مسیر سوخت میشود و باعث اختلال در کار پمپ بنزین -فیلتر بنزین و نهایتا انژکتور میشود


 
 
نحوه حرکت و سبقت از سمت چپ و راست وسائط نقلیه، با موتورسیکلت
نویسنده : ابوذر کیانپور - ساعت ۳:۱٤ ‎ب.ظ روز جمعه ٢٦ خرداد ،۱۳٩۱
 

با ما در آموزش حرفه ای حرکت از سمت چپ ، راست ، نحوه سبقت ، نحوه حرکت در ترافیک سنگین و سبک و ..........    را خواهید آموخت


 
 
شرایط حرکت بر روی زمین شن و ماسه ای ، آسفالت گازائیلی ، خطوط سفید هنگام بارندگی
نویسنده : ابوذر کیانپور - ساعت ۳:٠۸ ‎ب.ظ روز جمعه ٢٦ خرداد ،۱۳٩۱
 

با ما در آموزش حرفه ای موتور سواری ، نحوه تصمیم گیری در شرایطی که کنترل موتورسیکلت از دست شما خارج خواهد شد را می آموزید


 
 
تنها با دریافت گواهینامه موتورسیکلت ، حرفه ای نمی شوید ؟
نویسنده : ابوذر کیانپور - ساعت ۳:٠٥ ‎ب.ظ روز جمعه ٢٦ خرداد ،۱۳٩۱
 

با آموزش فشرده ، و مواجهه با موقعیتهای خاص در موتورسواری ، انتخاب تصمیم درست را خواهید آموخت

 

با ما در آموزش حرفه ای موتورسواری همراه باشید


 
 
علت اصلی تصادفات با موتورسیکلت
نویسنده : ابوذر کیانپور - ساعت ۳:٠٠ ‎ب.ظ روز جمعه ٢٦ خرداد ،۱۳٩۱
 

 از عوامل اصلی می توان به : تغییر مسیر  ناگهانی  و استفاده نکردن از  چراغ  راهنما در هنگام تغییر جهت   و عدم کنترل و مهار  موتورسیکلت   ناشی از سرعت زیاد ، و عدم دقت به جلو  و رعایت فاصله جانبی  و . . . .     اشاره کرد .

برای ایمنی از تصادف ، در آموزش حرفه ای با ما همراه باشید

آموزش فشرده در کمترین زمان


 
 
آموزش حرفه ای موتورسواری در تهران - بعدالظهر ها
نویسنده : ابوذر کیانپور - ساعت ٢:٥٤ ‎ب.ظ روز جمعه ٢٦ خرداد ،۱۳٩۱
 

اگر در  راندن و حرکت با موتورسیکلت مشکل دارید ، اگر هنوز حرفه ای نیستید ، اگر تصادفات مکرر داشته اید

 

پیشنهاد ما تعلیم و باز آموزی حرفه ای موتورسواری  در چند جلسه به شما میباشد

آموزش حرفه ای موتورسواری شهری   و موتورسواری جاده و کوهستان