آموزش حرفه ای موتورسواری و رانندگی خودرو

خودروهایی که در سال گذشته میلادی ما را ناامید کردند
نویسنده : ابوذر کیانپور - ساعت ۳:٤٠ ‎ق.ظ روز یکشنبه ٢٢ بهمن ،۱۳٩۱
 

گفتنی است که وسایل نقلیه ذکر شده پایین ترین نمره آزمون را در بیش از ۵۰ آزمون کیفیت انجام شده توسط موسسه “گزارش مصرف کنندگان” کسب کرده اند و بنابراین هیچ بهانه ای نخواهند داشت که شاید در حق این خودروها احجاف شده باشد نکته ای که با فروش پایین و البته نارضایتی مصرف کنندگان نیز مهر تائیدی بر گزارش موسسه فوق بود.

khormalo

Jeep Wrangler Unlimited

شرکت جیپ نسل جدید این خودرو را با یک سری بروز رسانی عرضه کرد که البته این بروز رسانی‌ها ناامید کننده بودند که مهم ترین خصیصه این بروز رسانی افزوده شدن امکانات بیشتر شهری به این خودرو نظامی‌جاده ای بود.

این خودرو توانست فقط ۲۰ نمره از ۱۰۰ نمره ممکن در آزمون کیفیت را به دست آورد که البته باید دلیل این کار را عدم سیستم مصرف سوخت اقتصادی،رانندگی ناراحت کننده ،سیستم ترمز،سر و صدای باد،دسترسی به اطلاعات ،موقعیت رانندگی ،عدم راحتی صندلی ،اندازه و روکش‌های صندلی و قابلیت اطمینان است  که بیشترین شکایت را نیز در گزارش‌های مصرف کنندگان داشتند.

به هر حال بهتر است جیپ  برای این خودرو جاده خاکی که دارای شهرت افسانه ای است و برای رقابت با شاسی بلندهایی که در حال وارد شدن به حیطه این کلاس خودرو هستند راهکارهای بهتری بیاندیشد.

 

khormalo

Smart ForTwo

یک خودرو فراتر از پیش بینی ما ،رنگ آمیزی خوب و سهولت پارکینگ مزایایی این خودرو هستند و البته اگر کمی‌مثبت در مورد این خودرو منحصر به فرد فکر کنیم این خودرو اصلا هوشمند نیست و با یک مصرف سوخت غیر اقتصادی در حقیقت صرفه جویی و بهره وری سوخت را نفی کرده است .

موتور ۱٫۰ لیتری آن برای ترافیک شهری مناسب است اما به طور جدی در بزرگراه‌ها به چالش کشیده شده است و بسیار اعصاب خردکن و نوعی سوهان روح برای راننده و البته خودروهای مجاور خود است.پس اگر پولتان را برای خرید این خودرو کنار گزاشته اید بهتر است به فکر گزینه دیگری باشید.

khormalo

Scion iQ

سیون یک خودرو در نوع ضریب هوشی تویوتا است که یک میکرو کار بسیار خوب است و نو آوری‌های قابل توجهی نیز در خود جای داده است اما به طور کلیScion iQیک خودرو با معایبی همچون  کوتاه بودن شتاب پایین و البته پر سر و صدا است هر چند دارای ویژگی فوق العاده پارک راحت است و در کنار آن دارای مصرف سوخت فوق اقتصادی نیز  است .

صندلی‌های عقب بسیار کوچک هستند و هرکسی که در صندلی‌های عقب قرار می‌گیرد را دچار عذاب وجدان و ناراحتی بسیار می‌کند و البته چرخش بسیار سریع فرمان باعث میشود کمی‌به IQ این خودرو شک کنیم مگر اینکه شما بخواهید تمام وقت در یک شهر شلوغ فقط فرمان بچرخانید.

به هر حال بسیاری از خودروهای بهتر وجود دارند بدون اینکه نیازی باشد معایب این خودرو را نیز همراه خود داشته باشید.

khormalo

Mitsubishi Imiev

یک خودرو برجسته به عنوان ارزان ترین گزینه تمام الکتریکی در دسترس خریداران که البته قصد دارد با خریداران در حضور رقبای قدرتمندی همچون فورد فوکوس الکتریکی و نیسان لیف به مصالحه دست یابد که دارای مزایایی همچون تولید گازهای گلخانه ای صفر است.

اما سواری نامطلوب خودرو و عدم چابکی ان معضلی حاد برای خریداران بوده است و در ضمن شما باید زمان زیادی را در کابین باریک صرف کنید که البته دارای صندلی‌های راحتی نیست و البته در هوای سرد نیز ممکن است سرمای بیرون را در درون کابین نیز احساس کنید و به این نتیجه می‌رسیم که این خودرو توانایی رقابت با رقبای ذکر شده را نخواهد داشت چون مشتریان به طرف این خودرو متمایل نشدند.

khormalo

Chevrolet Spark

این خودرو یک مدل جدید با نام تجاری جدید است که البته حضوری بسیار فعال در نمایشگاه‌های خودرو داشت و در یک کلام یک خودرو شهری ناامید کننده است که در سراسر جهان نیز به فروش رسیده است.

این خودرو جمع و جور دارای موتور چهار سیلندر ۱٫۲ لیتری و قدرت پیشرانه ۸۴ اسب بخار است که البته سیستم انتقال قدرت دستی ان دارای عملکرد بسیار بهتر از نوع اتوماتیک ان است.

این خودرو دارای سیستم صندلی عقب کودکان است که البته بیشتر برای بزرگسلان مناسب است .

khormalo

Toyota FJ Cruiser

یک تفسیر مدرن از خودرو کلاسیک جاده خاکی FJ40 که البته مدل مفهومی‌ان بسیار جذاب بود ولی در عمل چیز ناقصی از آب درامد.

به هر حال خودرو مذکور یک خودرو جاده ای با قابلیت‌های چشمگیر است و دارای استهلاک کمتر از سایر خودروها است ولی در مقام یک خودرو جاده خاکی همانند هم سلفان جیپ خود دارای نواقص بسیاری است از جمله یک نوار شیشه ای نازک که به عنوان پنجره عقب کاربرد دارد و در ضمن سیستم درب‌های عقب لولایی که مشکلات فراوانی برای بسته شدن دارند.

در ضمن مصرف کنندگان از سواری نامطلوب خودرو و همچنین محدودیت‌هایی در کنترل خودرو شکایت داشتند هر چند این اطمینان را میدهیم که این خودرو به اندازه کافی امن است.

khormalo

Chevrolet Colorado/GMC Canyon

این دو کامیون وانت که به نوعی دو قلو هم هستند و البته از دو کارخانه متفاوت بسیار ناامید کننده ظاهر شدند که دارای پیشینه ای بیش از ۱۰ سال هستند و در تست‌های ما از قبیل قابلیت اطمینان ،رضایت خریداران ،مصرف اقتصادی سوخت ،کیفیت سواری ،اجتناب از تصادف و ازمون حفاظت از تصادف پایین تر از حد انتظار نمره کسب کردند و با وجود آمار و ارقام اسب بخار و مشخصات فنی آن ،بهترین کاری که می‌توانیم در مورد این کامیون وانت‌ها انجام دهیم این است که منتظر یک جایگزین امیدوار کننده برای سال‌های اینده باشیم.

khormalo

Toyota Yaris

خودروساز ژاپنی تویوتا با ارائه آخرین نسل یاریس همچنان به مبارزه خود برای ارائه یک خودرو در کلاس بسیار فشرده ادامه داد که البته دارای مشخصات جالبی همچون بهره وری سوخت عالی و صندلی عقب نسبتا جادار بود ولی به صورت کلی خودرو خوبی نبود.

از معایب این خودرو می‌توان به شتاب آهسته ،پرسر و صدا بودن و سواری نوسان دار اشاره کرد که البته باید به اینها مواردی همچون صندلی ناراحت کننده و سیستم معیوب سرعت سنج آن نیز اشاره کرد.

khormalo

Dodge Avenger

با وجود پیشرفت‌های قابل توجه نسبت به مدل ۲۰۱۱ ،دوج اونجر همچنان دارای طراحی منسوخ و غیر رقابتی است که همچنان در پیاده روی یک بازار رقابتی در حال قدم زدن است.

از طرف دیگر یک موتور V6  چهار سیلندر و قدرت پیشرانه ۲۸۳ اسب بخاری حسرت ما را برای عدم رقابتی بودن این خودرو در مقابل خودروهایی همچون فورد فیوژن ،نیسان آلتیما و هوندا اکورد بیشتر بر می‌انگیزد.

به هر حال بسیاری از این خودروهای ذکر شده دارای حجم قابل توجه فروش نیز بودند  اما واقعیت تلخ این است که خودروهای ذکر شده دارای قابلیت رقابتی نیستند و بهتر است سازندگان این محصولات به فکر تغییر راه برد خود برای نسل‌های بعدی این خودروها باشند و البته امیدواریم با خواندن این مطلب ،خودروسازی شما را به سمت انتخاب‌های بهتر رهنمون کرده باشد


 
 
مجموعه ورزشی کارتینگ آزادی (پیست فرمولا)
نویسنده : ابوذر کیانپور - ساعت ۳:٢۸ ‎ق.ظ روز یکشنبه ٢٢ بهمن ،۱۳٩۱
 

سرعت را بدون مخاطره تجربه کنید !

از روزی که چند خلبان قدیمی نشستند و از وسایل کنار دستشان یک ماشین ساده و کوچک ساختند و توسط آن با هم به رقابت پرداختند مدت زیادی می گذرد. هر چند این ماشین ها جذابیت و حرفه ای گری رقابت های اتومبیلرانی فرمول یک را ندارد، اما هیجان آن وصف ناپذیر است.

    پیست کارتینگ فرمولا واقع در ضلع شمال شرق استادیوم آزادی در ماه های آغازین سال 1381 در پارکینگ شماره 14 در زمینی به مساحت 30 هزار متر مربع احداث شد. این مجموعه بزرگ و منحصر بفرد خاورمیانه با حمایت یکی از بزرگترین سازندگان ماشین های کارتینگ در جهان ساخته شده است . کارخانه عظیم CRG قهرمان بی رقیب مسابقه های بین المللی کارتینگ در سطح جهان می باشد و طراحی نقشه پیست فرمولا و نصب سیستم تایم گیری الکترونیکی با تأیید مهندسان این شرکت ایتالیایی به مرحله ساخت و اجرا رسید. طول این پیست 800 متر و عرض آن بین 8 تا 10 متر می باشد.

    اکنون این پیست در طول هفته میزبان رانندگان علاقمندی است که با خودروهای اجاره ای یا شخصی به تمرین و تفریح می پردازند و سرعت را بدون مخاطره و با لذت و هیجان تجربه می کنند.

   

پیست فرمولا مکانی ایمن برای تست سرعت !

    ماشین های تفریحی کارتینگ (کارت های رنتال) ماشین هایی با قابلیت هدایت و کنترل بالا هستند که به سبب نوع طراحی شاسی و نزدیک بودن مرکز ثقل آن به سطح زمین از چسبندگی و فرمانپذیری بسیار خوب در سطح مسیر حرکت برخوردار می باشند. به همین دلیل تقریباً واژگونی این وسیله بطور عادی غیر ممکن است. لذا به افرادی که علاقمند می باشند رانندگی حرفه ای را بدون خطر ( در پیست ) تجربه نمایند ، این ورزش پرتحرک و مفرح توصیه می گردد.

ساعت فعالیت پیست های کارتینگ

فعالیت پیست های کارتینگ


 
 
معرفی ماشین های رادیو کنترل سوختی
نویسنده : ابوذر کیانپور - ساعت ۳:۱۸ ‎ق.ظ روز یکشنبه ٢٢ بهمن ،۱۳٩۱
 

ماشین های رادیو کنترل سوختی

    RC مخفف Radio Control است و این ماشین ها معمولاً با نام RC CAR شناخته می شوند که سیستم رادیو کنترل آنها دارای بردی با شعاع 300 متر می باشد. ماشین های رادیو کنترل سوختی حرفه ای بصورت تفریحی و مسابقه ای مورد استفاده قرار می گیرند که دارای سرعت و قدرت بالا و سیستم فنر بندی ، تعلیق و شاسی پیشرفته می باشد. یکی از ویژگی های بارز و مهم این ماشین ها قابلیت تعمیر و تعویض قطعات و همچنین تقویت و ارتقاء آنهاست که در این مجموعه کلیه تعمیرات و قطعات اورجینال ارائه می گردد.

    این ماشین ها نمونه یک هشتم نوع واقعی آنها می باشند و نکته بسیار جذاب ، قابلیت تیونینگ بسیار بالای آنهاست. مانند : موتور، شاسی، رینگ، لاستیک، اگزوز و ... . شتاب صفر تا صد این ماشین ها بین 2/4 تا 7 ثانیه متغیر و سرعت نهایی آنها بین 70 تا 120 کیلومتر در ساعت می باشد.

 

کلاس بندی ماشین های رادیو کنترل سوختی

On Road : این ماشین ها مخصوص حرکت بر روی آسفالت بوده و به علت فاصله کم شاسی با زمین دارای پایداری بسیار بالایی هستند.
Truck : ماشین های تراک به دلیل وجود کمک فنرهای قوی تر ، لاستیک های بزرگتر و شاسی بلندتر در تمام سطوح ماسه ای، سنگلاخی و ... قابلیت حرکت دارند. اغلب این ماشین ها دو دیفرانسیل بوده و چهار چرخ قابلیت حرکت دارند.
Buggy : باگی ها دارای شاسی پایین تری نسبت به تراک (Track) هستند و بنابراین پایداری آنها نسبتاً بیشتر بوده و به دلیل وزن پایین تر برای پرش های بلند ( 5 تا 10 متر ) مناسب می باشند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس زیر مراجعه نمایید:

WWW.TEHRAN RC CAR.COM

 


 
 
مسابقه موتور و خودروی رادیو کنترل سوختی
نویسنده : ابوذر کیانپور - ساعت ۳:۱۳ ‎ق.ظ روز یکشنبه ٢٢ بهمن ،۱۳٩۱
 
 
 
 

 
 
گزارش تصویری رالی پنجم و ششم بهمن ماه
نویسنده : ابوذر کیانپور - ساعت ۱٢:٤٩ ‎ق.ظ روز شنبه ۱٤ بهمن ،۱۳٩۱
 


























 
 
گزارش مسابقه دو دیفرانسیل
نویسنده : ابوذر کیانپور - ساعت ۱٢:٤٤ ‎ق.ظ روز شنبه ۱٤ بهمن ،۱۳٩۱
 

پیست مسابقه در دل کوه های جاده زیبای چالوس ودر یک دره توسط سلیم سرپولکی طراحی شده بود.پیست مسیری بسیار تکنیکی داشت و کلید طلایی ثبت بهترین تایم در این پیست مهارت راننده و قدرت موتور بود.

 

طول مسیر به نسبت مسابقات گذشته بیشتر بود و به حدود 1700 متر میرسید41شرکت کننده در این مرحله از استانهای تهران,مازندران,چهارمحال و بختیاری(شهر کرد),کردستان,سیستان و بلوچستان(زاهدان)کرمانشاه و خراسان آمده بودند تا پنجه در پنجه هم بیندازند.

 

ساعت 9:30 روز جمعه را نشان می داد و در همین لحظه پرویز گیلاسی اولین کسی بود که در کلاس چهار سیلندر کاربراتور به مصاف پیست رفت. گیلاسی با تجربه عمل کرد .

 

 

 


 
 
مهدی جابری قهرمان موتورسواری - سرعت
نویسنده : ابوذر کیانپور - ساعت ۱٢:۳٩ ‎ق.ظ روز شنبه ۱٤ بهمن ،۱۳٩۱
 


















 
 
قهرمانی البرز در مسابقات موتور سواری کراس
نویسنده : ابوذر کیانپور - ساعت ۱٢:۳۱ ‎ق.ظ روز شنبه ۱٤ بهمن ،۱۳٩۱
 

مسابقات موتور سواری کراس در 2 کلاس 250 و 450 سی سی در البرز برگزار شد.
این رقابتها با حضور 40 ورزشکار و قهرمانان ملی از استانهای مختلف کشور در پیست موتور سواری کرج برگزار شد.
در پایان این رقابت مهیج افشین سیروس از همدان ، مهران حمزه خانی و مهدی ریاضی از البرز در کلاس 250 سی سی و غلامرضا بیات از البرز ، علی یوسفی از همدان و حمید مهین خاکی از البرز در کلاس 450 سی سی به ترتیب مقامهای اول تا سوم را بدست آوردند.
در مجموع تیمی البرز به مقام قهرمانی رسید و تیمهای همدان و لرستان نیز عناوین دوم تا سوم را بدست آوردند.